06-12-2016 - vall i pic de Filià
07-12-2016 - Port de Ratera - Parc N. Aigues Tortes
06-12-2016

Bona sortida a la Vall Fosca. Deixem el cotxe a la presa. Sortim tard, sobre les 10 del matí. La pujada sobre la presa està sense neu i l'hem de fer amb els esquís a la motxilla. Al cap de la pujada ja trobem neu suficient per poder seguir amb els esquís als peus.

La neu aquí està acartronada, però arribant a la canal del Pigolo canvia i ja trobem bona neu. Agafem el solet, cara amunt fins arribar a la Collada d'Entremonts. Allí trobem bones vistes amb un temps formidable. Allí agafem la carena i anem pujant fins arribar al Montsent de Pallars.

Allí fem un parell de fotos, traiem pells i tirem avall pel recorregut directe. La neu està espectacular. Una neu pols de primera. Anem buscant les pales sense traça per disfrutar al màxim.

Arribant a la font del Pigolo la neu ja canvia i es torna impossible d'esquiar fins que ens hem de treure els esquís per fer a peu la baixada final a la presa.

Magnífic dia d'esquí a la zona de la Vall Fosca, on sembla que és l'únic lloc on trobem bona neu per esquiar.